Pour les OSC ((Organisations de la Société civile)) et les OPM ((Organisations des Professionnels des médias)), l’accusation du maire de Bujumbura, qui parle d’insurrection à propos de la marche en faveur du soutien à la libération de Mbonimpa est « grave et gratuite », car elle constitue une infraction.
Selon le code pénal en son article 607, un « mouvement insurrectionnel » est un mouvement collectif qui s’extériorise, soit par des actes portant atteinte aux pouvoirs et aux institutions établies, soit par des agressions contre les personnes, la dévastation ou le pillage.
La mise au point intervient après une fin de non recevoir du maire en réponse à la déclaration des OSC et OPM du 11 juin dernier d’effectuer une marche pacifique. Le maire s’y est opposé dans une correspondance du 12 juin, arguant que cette manifestation ne peut être acceptée puisqu’elle a un caractère insurrectionnel.
Les réunions et les manifestations publiques sont libres
Ces organisations expliquent qu’elles respectent les lois et institutions issues de la volonté du peuple et n’entendent donc ni aller au-delà des limites tracées par la loi ni porter atteintes aux institutions.
Les OSC et les OPM s’insurgent donc contre cette tendance délibérée d’empêcher systématiquement les manifestations publiques des citoyens qui ne cherchent qu’à exprimer pacifiquement leurs opinions conformément à la loi.
Par ailleurs, rappellent ces organisations, les instruments internationaux des droits de l’Homme et la Constitution garantissent la liberté d’expression. « La loi portant réglementation sur les manifestations et les réunions publiques affirme, en son article 1, que les réunions et les manifestations publiques sont libres et que nulle ne saurait gratuitement enfreindre cette liberté », insistent-elles.
Et de conclure en attirant l’attention du ministre de l’Intérieur, qui analyse leur recours, de ne pas tomber dans la même erreur que le maire.
J’aimerais dire encore une fois un mot à tous les usagers de ce canal de communication. comme un proverbe français le précise, «le temps qui passe ne reviendra jamais». Il est grand temps que les Burundais cessent de perdre leur temps à inventer des manigances et des projets qui ne glorifient pas. Je soutiens à cent pour cent ceux qui évoquent l’idée d’une commission de vérité et de réconciliation tant qu’il est possible de le faire. Cela ne veut pas dire que la commission va résoudre tous les problèmes du Burundi, mais c’est la seule voie qui va ouvrir toutes les autres portes fermées depuis l’«indépendance du pays».
Quant à la société civile qui a toujours été critiquée négativement par certains, je vous encourage à crier plus fort pour que les droits de la personne humaine ne soient pas bafoués continuellement, mais en même temps, je vous rappelle que vous serez jugés par vos actes par tous ceux qui vous observent. À l’époque actuelle, il n’est pas nécéssaire d’avoir des études très poussées pour remarquer la neutralité et l’impartialité de quelqu’un. Martin Luther King qui a été cité plus haut disait qu’«il n’y a pas de travail insignifiant » et par la même occasion, il a conseillé aux balayeurs de rues de les balayer jusqu’à ce que les anges du ciel admirent leur façon de balayer. Ici, il faut bien comprendre cette vérité notoire, les anges vont admirer celui qui balaie d’abord chez lui avant d’aller balayer chez le voisin. Je ne veux pas abondé dans le même sens que celui qui vous a demandé où vous étiez avant le pouvoir en place, mais je vais plutôt admirer votre bravour qui vous a poussé à emprunter un chemin sans issu. L’impasse du conflit burundais ne vient pas d’ailleurs, les éthnies ou le régionalisme ne sont qu’un pretexte pour distraire les gens honnêtes qui veulent oeuvrer pour la paix et la prospérité de tout les burundais. Je ne vous apprends rien, les recherches récentes ont démontré qu’ un petit groupe de gens s’est enrichi au détriment de la majorité de la population.
La société civile devrait travailler sur ce point et il incombe à l’État d’instaurer des lois qui favorisent la sécurité de tout le monde et la distribution équitable des richesses du pays. Le pays a des ressources qui peuvent faire vivre tous le burundais, mais la distraction nous empêche de les exploiter. Hutus et Tutsis, nous sommes condamnés à vivre ensemble comme je l’ai déjà mentionné plus haut, si quelqu’un pense au contraire, qu’il ailles se faire soigner. L’arrognce et les tactiques ingénieuses d’écarter et d’écraser les autres ne porront jamais prendre le dessus sur la vérité, celle-ci vaicra toujours. «Marcher la tête haute, dans un pays où l’on était né, quel mal y avait-til en celà ?» quelqu’un se posait cette question.
Abo bashingantahe n’abakenyererarugori biyita « Societe Civile », ni ukubareka bakaryimara. Kimwe nipfuza kumenya, ni igitigira c’abayoboke babo mu Burundi n’ico babamariye. Sinzi nka Kiramvu canke abandi bamenyeshamakuru. Ko benshi mu Burundi bari mu Migambwe itandukanye, enda barashira ku rutonde amazina n’impapuro zirang’abantu babo ni ataba barya tubona ku ma internautes na facebook. Ku bijanye no kwama bagiye hejuru no gutakira ba kavamahanga, mbona bakwiye kwicisha bugufi, maze bakegera ba inarugo babiganire uko urugo rwubakwa.
Bamwe ngo societe civile ni Tutsie abandi bati ce n’est pas important l’ethnie barimwo.
Hamwe vyobavyo, ko ari majoritairement tutsi, bishoboka gute?
1) soit ils sont exclus en politique et ils doivent naturellement se caser quelque part, ou
2) la defense des droits humains n’interesse pas les hutus, car pas rentable. Ce n’est pas par manque de leaders hutus, on en a a revendre dans le pays
3) la defense des droits humains n’est pas leur preocupation, donc ils ne sont pas concernes
4) Hari ico nibagiye?
Dans tous les cas, tutsis ou hutus, j’espere qu’ils defendent tout le monde sans exception, et qu’ils disent vrai.
@Vuvuzela
C’est tres bien dit.
Jewe ntamumtu ndabona arengana ngo bamuteramashugwe ngo nuko ari extremiste hutu ou tutsi. Nukwibabaza kumutima urara uriyunvira ikibi wogirira uwundi gusa.none uhisemwo kwibabaza ninde yokubuza. Ariko iciza nuko benshi bamaze kubonako yabumuhutu canke umututsi umuntu arumuntu uwariwewese yogukorera ikibi canke iciza benshi bagaca bahitamwo kubana nuwo wese bishoboka, ariko nuwo mudahuza ukamqunahiririza ntacabumwansi. Kandi benshi rero nkbure badashobora kwandika ngaha nka ruguru iyo tuvuka niko bibereyeho.
HAHA!! Mbega mwa bijuju mwe vy’abahutu bivugira kuri kino kibuga, ni kuki mudashaka kubona ko abahutu bari muri société civile bahereye mu gasho!! Rabe Mbonimpa Pierre Claver, Rufyiri, Faustin Ndikumana, Justine Nkurunziza,etc… Abo bose si société civile??
Fais attention mon ami! Es-tu sûr que Rufyiri et Justine sont d’accord avec tes affirmations? Mbonimpa et Ndikumana peut-être! Mais alors, n’est-ce pas une goute d’eau dans l’océan? Par ailleurs, voilà comment Mbonimpa a été roulé dans la farine. Une opinion affirme qui les photos qui lui calent au coup sont un montage de certains de ses compaires!
1. Monsieur/Madame Buhira qui ecrivez votre commentaire en kirundi, alors que l’article est en francais, comment avez-vous pu determiner qui est hutu ou pas (parmi tous ceux qui ont exprime leur opinion)?
Qu’est-ce qui dit/montre que vous etes PLUS INTELLIGENT que les autres simples mortels/ »mwa bijuju mwe vy’abahutu… ».
2. A bas la solidarite negative. Le citoyen lambda devrait soutenir un pouvoir politique, SEULEMENT s’il est convaincu que ce pouvoir est en train de faire tout son possible pour combattre l’extreme pauvrete, promouvoir les droits de l’homme, proteger l’environnement pour les generations futures.
Merci.
Wangu Linka,banguhira hiyo!Mbe burya uravye izo interets z’Abatutsi ushatse kuvuga ng’aho ni izahe koi ubesha!?Iyo societe civile ntabwo ko ubona ineza irondera ari iyabose!?Mbe ko basemereye igihe iyo pouvoir uvugira yariko aranigagura Abahutu inyuma ya 2010,uraba ubona izo zari interet z’Abatutsi!?Ba mwitonda wangu,vyozobafasha.Mbe Mbonimpa uyo muhejeje mw’ibuye ntubona ko arengana!?Mbe inkoho zivurwa mugihugu ho ntizuzuye,imbonerakure wagira zizihegetera abanyagihugu batabona!Birazwi ko ikarata musigaranye ari ITERABWOBA.Ahubwo ni mutaraba neza nimwe rizohava rihitana.
NE PAS AGONISER, MAIS (S’)ORGANISER
1. C’est deja un signe de progres dans la voie de la democratie quand la loi du BEAU PAYS DE MWEZI GISABO autorise au citoyen lambda de s’exprimer librement sur la maniere dont il est gouverne et de decrier les cas de mauvaise gouvernance.
2. Lutter au sein de la societe civile (pour un meilleur avenir du Burundi?) pourrait etre un bon moyen de repondre a l’appel du nigerian Dr Tajudeen Abdul-Raheem (1961- mort dans un accident de route a Nairobi, Kenya le 25 mai 2009) qui etait le secretaire general de Pan-African Movement (Kampala, Ouganda) et directeur de Justice Africa, et qui, a l’occasion du Jour pour l’Afrique/Africa Day (26 mai 2005) a declare:
« Plutot que d’enumerer constamment ce que tel ou tel dirigeant ne fait pas bien, pourquoi ne pas vous demander ce que vous-meme quelle action, aussi petite soit-elle, vous etes en train de mener en tant qu’individu, un membre d’une organisation, part d’une communaute, votre profession, peu importe dans quelle situation vous etes, A FIN D’AVANCER LA CAUSE DE L’AFRIQUE ET LA DIGNITE DE L’AFRICAIN. NOUS POUVONS TOUS FAIRE QUELQUE CHOSE OU CROISER LES BRAS ET NE RIEN FAIRE ».
(Voir Tajudeen Abdul-Raheem: « Africa Day: Don’t agonise! Organise! », http://www.pambazuka.org, 26 May 2005).
Merci.
biragoye kweli. na comment?
Hahahahaha Société civile? Société civile iyihe? Société civile y’Abatutsi? Mbe muhenda ba nde? Nkuko Minani yabivuze….c’est une société civile pour les tutsi, qui agit pour les intérêts des tutsi. Elle ne cherche qu’une chose…renverser le pouvoir de Bujumbura à l’aide de la communauté internationale, et à l’aide des Tutsi de l’étranger comme ceux du Canada, Angleterre ,Belgique qui sont là-bas en masse….Vous n’avez pas honte de nous prendre pour des ignorants? Continuez comme ça et vous allez nous diriger vers le chaos …et je vous le dis, iyo ngwano muze muritangure…Ariko izoherera iwanyu nyene, ndabibabwiye. Aho mwagafatiye Abahutu nk’ibijuju hari kera, ubu twaraciye ubwenge….
Ba Sokuru bati: « Bwari ikindi iyo bumenya umwe ». Uwundi ati: « Aho wabusya nari musi y’urujo! »
Mbe ayo ma photo ateye induru muri barya uwo mutari bwabone ninde ? uwo mutari bwumve avuga ninde? hari mushasha arimwo? abicanyi ntibabatera ubwoba muga mugategwa uboba na bakingira abanyagihugu? mana gihugu cacu uzokira utevye!!!!!! imbonerakure zirigwa zirakora amabi yose ntoronkera nizina ntimugira ubwoba mais abarazwa ishinga nuko igihugu kironka amahoro nibo muriko mutinya? muraraba neza icica ni gikiza, hanyuma muzohore muraba uwo muhunga nuwo muhungirako. jewe nibaza abahutu bakomeza bapfa ko bicwa na bahutu nyene, abatotezwa batotezwa na bahutu nyene sinovuga ngo benewabo kuko mwenewanyu nuyo wese yifuza ku gukiza bigafuma vyanka yagerageje; ba tutsi ako ku bwenge ndasubiye ku bibutsa muzokagumane mugume mukundana basha.
Qu’on l’accepte ou pas, le problème des Burundais c’est la guerre sans merci entre Hutus et Tutsi. Qu’on mène le combat pour la cause d’un hutu ou tutsi, que cette guerre ait une cause valable ou pas, tant que les meneurs de celle-ci sont issus d’une même ethnie, l’autre partie y voit une façon aiguisée de combat contre son camp. La preuve en est que tout ce qui a été dénoncé et qui continue a être dénoncé ce sont les actes du gouvernement en place. Et curieusement ces organisations veulent faire croire à l’opinion nationale et internationale que ce gouvernement est le plus meurtrier, corrompus,…. bref le plus moche que les autres gouvernements qu’a connu le Burundi. Mais le passé est là. Oui il est là et c’est le seul garant de la crédibilité de tout ce qui est dénoncé dénoncé par les représentants des OSC et OPM du Burundi de 2005 à 2015.
@Ndunduro
Le pasteur americain et militant des droits de l’homme Martin Luther King (1929- mort assassin le 4 avril 1968) a dit:
« Nous devons apprendre a vivre ensemble comme des frères, SINON NOUS ALLONS MOURIR TOUS ENSEMBLE COMME DES IDIOTS… »
Dr Martin Luther King EST MORT ASSASSINE le 4 avril 1968.
Abarundi harageze ko muva ibuzimu mukaja i buntu. Kwitana bamwana no kwitana ibijuju sivyo bizoteza imbere uburundi. Nashaka gukebura abo bantu bose bacokora abandi bakoresha amajambo yokuryanisha abanyagihugu canecane abo bagarukana ingorane z’amacakubiri n’aho yagejeje uburundi ko boshaka bakageza aho. Iyo nyifato sinziza.
Kunyegeza amazina yanyu mugakoresha ayo mwifondeye na za «adresses email » zififitse vyovyo mumenye ko bihanwa n’amategeko. Mugihe tugezemwo c’amajambere aho umuntu yob’ari hose n’ivyo yob’ariko arakora vyose canecane ivyo abantu bakorera kur’izi mashini twita «Ordinateurs» vyose biramenyekana. Kuvuga muravuga ariko hariho ico mwibagira: Abahutu n’abatutsi mu Burundi baramaze kubaho kandi bazokwama bariho, n’abatwa n’ubwo bari kurushi nabonyene bazokwama bariho. Ko rero abahutu n’abatutsi mupfa amoko bikabananira kwumvikana, nimurekere igihugu abatwa bo batagirizwa ubwicanyi abe aribo batwara! Ibivugwa ni vyinshi k’uBurundi, amakosa akorwa n’abategetsi ni menshi ariko umuntu atohoje neza amakosa yakozwe n’intwaro za kera kuva uBurundi bwikukira nayo nyene simake. Ivyo rero ntawobitebako, ico nshaka kuvuga n’uko hakwiye kugera igihe Abahutu n’Abatutsi mwicara hamwe mukinegura, mukaraba ibitagenze neza mukabikosora. Umukuru w’igihugu we canke umugambwe arongoye, canke aba «généraux » bivugwa ko aribo bica bagakiza, bose igihugu bazogisiga aho. Abana babo n’abuzukuru babo abazogira amahirwe yo kubaho bazogisiganamwo, bagihiririrwemwo canke bakigorerwemwo.
Mugihe tugezemwo rero, vyari bikwiye ko twibuka wa mugani wa wa muntu yabaza ati : «Igihugu ko mugira mugitabagure none umusurusuru wokukidoda muzowukura hehe?»
Va i Buzimu muje i Buntu Bahutu, batutsi! Mbega aho Abatutsi batwara Abatutsi bari bamerewe neza bose? Ubu bivugwa ko Abahutu aribo batwara Abahutu bose bamerewe neza? Iyo atabaye amacakubiri y’amoko aba ay’i mitumba: Muramvya na Bururi, Gitega na Kirundo, n’ibindi vya ndagutakiye. Ibiriko biraba ubu biratahuritse kuko hari ubushomeri bwinshi mugihugu, ariko mw’isi yose buriho si mu Burundi gusa, ikibabaje n’uko abo bose birirwa bakoma amaruru batuka intwaro iri k’ubutegetsi bamwe muri bo aribo bafise itunga ry’umurengera. Ikimenyamenya n’uko usanga bamwe ari Abahutu, abandi ugasanga n’Abatutsi. Abahutu n’abatutsi bigorewe, banyarucari, ntibavuga kuko ntibagira n’aho bavugira. Nibo birirwa baritwa ibijuju kandi ataribo bavyigize. Ababakumiriye mumashuri nibo baribakwiriye kwitwa ibijuju kuko basubije igihugu inyuma batabizi. Mukore ivyo mukora vyose ariko mwibuke ko impera n’imperuka umuntu wese azocirwa urubanza akabaza ivyo yakoze. Musenyeri Ntamwana niwe igihe kimwe ariko arasigura yaguma asemerera abwira abari mumisa canke abariko barumviriza insiguro ziwe kw’iradiyo ati : «Nimwihane». Iyo abantu bamwumvira bakihana ntibashishikare gushihana ari bamwe ubu uBurundi buba bwarateye intambwe itari nto, none raba aho bugeze. Micombero bavuga ko yicanye, yaba Bagaza bavuga ko yicanye, Buyoya nawe nyene n’uko, icibagiwe co ni Nkurunziza we yitwa n’umu assaillant, none mwumva hatageze ko ubwicanyi buhagarara. Ico Président Nkurunziza atandukaniyeko n’abandi n’uko wewe yemeye kwar’umunyavyaha akihana ubu akaba asenga Imana. Kunebagura ubukristo bwiwe no kutabunebagura nico kimwe kuko nawe azohagarara imbere ya sentare y’Imana nk’abandi, ari naco gituma bitari bikwiye gusamaza abantu birirwa bamunebagura. Umurundi wese ahari yarakwiye kwiraba akaraba ko har’ico ariko aramarira igihugu, yabona atakihari agaceceka akareka abariko barakora bagakora. Amagorwa y’umusazi s’ubuzasi bwiwe ariko n’ukutamenya ko asara. Ibi bintu bamwe biharaje vyo kwirirwa barandika ngo igihugu gitwawe n’ibijuju ntivyari bikwiye gusubira kuko abagitwaye niba ari ibijuju, abadatwara bo biboneka ko ari ibijuju vyanyuma, baba bariko barituka bonyene. None ntivyavuzwe ko mu gihugu c’impumyi uwukanuza rimwe aba ari umwami. Ntihagire uwuntahura nabi sindiko ndakimbukira abategetsi bahari ubu, ico mvuga n’uko amakosa bakora n’abandi bayakoze, nkavuga nti aho kwirirwa dutukana twiyambika mumakungu, tuje hamwe twikubite agashi, tuje inama n’ingingo dushakire hamwe umuti w’ivyo bibazo vyose bihanamiye igihugu cacu. Kunegurana vyari bikwiye kugabanuka canke kuvaho, uwurusha ubwenge abandi akabwerekana mubikorwa aho kubwerekana mumajambo gusa.
« un seul hutu », « l’image tutsisante », « un rejeton de l’Uprona », « pouvoir dit « hutu » » et j’en passe … Les commentaires de ce @MINANI n’ont rien à envier aux propos génocidaires du « journal » KANGURA. Il n’a qu’une lecture ETHNIQUE de la complexe question burundaise. Ceci doit d’urgence cesser. Je le répète : OUI pour la liberté d’expression, NON aux messages GLOBALISANTS et appelant à la haine de l’autre. Si la plupart d’entre nous se garde de tout voir/interpréter en termes Hutu-Tutsi, ce n’est pas parce que nous en sommes incapables mais simplement pour éviter ces messages DIVISIONNISTES et INCENDIAIRES et surtout potentiellement DANGEREUX. Notre HISTOIRE ensanglantée, faite de massacres et génocides, m’est témoin. Nous savons ce qu’être taxé de tel ou tel a causé aux nôtres. Pour mon histoire personnelle (et de beaucoup d’autres qui commentent ici), nous savons qu’à appartenir à tel groupe fut une CONDAMNATION à une mort certaine pour d‘innombrables innocents. Allons-nous continuer à lancer à la figure des gens qu’ils agissent de telle ou telle façon simplement parce qu’ils sont TUTSI ou HUTU ? et IWACU, au nom de je ne sais quelle liberté d’expression, continuera à laisser passer ce type d’invectives ??? mortifères rappelons-le encore une fois dans le contexte de notre sous-région. Un commentaire qui ne se focalise que sur l’origine TUTSI ou HUTU et qui ignore le contenu du message a-t-il vraiment sa place sur cette plateforme ??? Qu’attendez-vous pour nous épargner ce type de commentaires ?
Et que ferez-vous DEMAIN, quand d’autres (ou les mêmes) se mettront à appeler à se lever comme un seul homme et défendre la nation contre « ces gens qui se sont enrichi pendant la guerre » et qui « ne peuvent aimer la paix » et d’empêcher : « leur plan de mettre le burundi dans le chaos qui conduira le pays vers la guerre ». Tous ces mots entre guillemets sont signés « bigirimana saidi », un autre commentaire qu’IWACU n’a pas jugé bon de censurer/modérer.
Les journaux ont intérêt à prendre leur responsabilité avant qu’il ne soit TROP TARD sinon, nous courrons le grand danger que des cerveaux malades nous endeuillent.
On peut dénoncer/critiquer les prises de position des uns et des autres sans tout ramener au fait qu’ils soient nés TUTSI ou HUTU qui, au demeurant, n’est pas un choix et, je l’espère au moins, n’est pas non plus un péché.
TUGIRE AMAHORO.
Arrêtez cette hypocrisie svp!
On sait aujourd’hui que le recrutement dans l’armeee, les listes electorales et les postes au gouvernement respectent des quotas ethiques, pourquoi s’en offusquer outre mesure dans ce cas precis?
Si les quotas ethniques sont necessaires dans les institutions publiques pour assurer la representation nationale dans sa diversite, je trouve anormale que ceux-là mêmes qui se targuent de representer les Barundi de ne pas y passer.
Outre l’appartenance ethnique de ces messieurs – qui ne me derange pas personnellement – ces gens sont minoritaires dans leurs idees et leur demarche. Ils se battent contre le gouvernement le plus populaire, après celui de Ndadaye!
Si vous voulez nier l’évidence…c’est votre affaire! En attendant la société civile EST MAJORITAIREMENT TUTSIE. Et c’est pour cela que nous les Hutu n’auront jamais confiance en cette société civile qui, comme Edouard N. l’a dit…est comme un parti politique….Kera iyo société civile yanyu ntaco yavuga…ubu niho hageze yuko ivuga? Twarabahinyuye…
Fédération, iyo génocide mwama muhaya, mwagize igikinisho na fond de commerce izohere iwanyu, ihereze iwanyu.
Si tu es fâché parce qu’on a dit la vérité, tant pis pour toi!
Quand vous dénoncez les autres, vous trouvez cela intègre et normal, ce qui est vrai. Mais quand nous dénonçons votre société civile ethnicise et impartiale, vous nous taxez d’extrémistes! Vous prouvez par là ce que nous dénonçons! Saches mon ami que les temps sont révolus! Le jour où vous agirez en intègres, on vous acclamera, qui que vous soyez. Mais si vous continuez à vous cacher derrière la société civile pour les intérêts ethniques, ON VOUS DÉNONCERA COMME VOUS DÉNONCEZ LES AUTRES!
Que ce soit cette société civile opportuniste, que ce soient ces corrompus de la République, personne d’entre vous n’aime le Burundi. Vous et eux, vous êtes autant plus ventriotes que patriotes!
Quant à Alexandre Niyungeko, on attend la commission vérité réconciliation pour mettre à nu son passé à l’université du Burundi et surtout en période de crise. Meme chose que la fameuse Gertrude KAZOVIYO.
Donc au final, ils se cachent derrière cet emprisonnement du pion Pierre claver MBONIMPA pour dissimiler leurs objectifs de renverser le pouvoir en invitant la communauté internationale de ne pas supporter le Burundi.
La gestion des fonds des bailleurs par cette société politique et civile est aussi désastreuse que celle du gouvernement dont ils se battent pour partager le butin. C’est le bas peuple qui en pâtit alors que ces sois disant défenseurs des droits de l’homme se raccourent douce .
Qu’on ne trompe personne l’objectif de chacun de ces chefs d’orchestre du mensonge envers les blancs pour s’enrichir illicitement est bien connu.
Birori: Komera mutama komera ba uza urababwira
@ Burikukiye. Burikukiye we, uravuga ntuvura. Ko udondaguye ivyonenekaye ku ntwaro y’abo ba DD mugabo ntutubwire iyo abo bose batonze kuri iyo photos bari bari, canke igituma « batakiryogora » ngo barukure mu kanwa batubarize imbere yivyo udondaguye iyo ibi bikeya ngira nkubaze (muri vyinshi caaaane tutonaharura) vyagiye? Vyaheze gute? Dossiers zavyo zabaye clôturés gute ko mbonye uzi vyinshi vyononekaye? Eja ntaco nkubaze dukeya uzotubarize abo bagenzi bawe bavugira abanyagihugu baduhe inyishu: je m’excuse nihagira ico nandika nabi kuko « vyariwe » natabibona kenshi kuma pancarte:
– CAMOFI: yahomvye gute ko Leta yari ifisemwo imitahe minini cane??
-CADEBU: Yari guhomba gute ibikwamwo n’abarundi bose ku nguvu, wanka wavyemera??
-Meridian Biao Bank: Amahera Leta yari ifisemwo yaroye he, yahomvye gute?
Etc, etc, etc …..
-VERRUNDI: Wotubariza abo bagenzi bawe bakunda abanyagihugu uko yazimanganye??
-LOVINCO: Ko umenga Leta yari ifisemwo igiceri kitari gito, abo bagenzi bawe ko tutarumva
babaza iyo vyahereye??
-Projet IMBO: Iracakora nka kera?
-Projet MUGAMBA-NORD: Irabandanya iteza imbere NEZA abanyagihugu nka kera?
-Projet KIRIMIRO: Iracakora n’akariro kenshi kumwe yahora? Yariwe na DD?
-COTEBU: Ugira yariwe n’aba DD?? Ihi bambewe Fodebu na Uprona zayikuranwako ku musi ku
musi mu kuyitwara ( bambe mu kuyinyikiza) hama babahereza musanguke !!
-Indege zagutzwe « zikaza ku nderuzo » ko tutarabona ziguruka na rimwe??
Etc, etc, etc
* ROUTES ET AUTRES INFRASTRUCTURES:
– Route Ruyigi-Gitega, DD niyo yaryubakishije ivu gusa ica iyeyemvyako 1cm de goudron mu guhuma amaso amakungu n’abarundi? Irya nyubako y’ikaburimbo imara quelques mois yitwa ngwiki muri opinions zanyu nabo « bashingantahe » bavyagiye mbona aho kuriyo photo???
– Route Rumonge-Bujumbura: Ni DD yatanze marché yambere wibaza?? Oho ooo!!!
– Amabarabara y’ivu muri ville ya Bujumbura mugabo aboneka ko arimwo ikaburimbo ku mpapuro, ni DD yahinyanyuye ubwo bubeshi bwakoregwa mu ma bureaux abo bashingantahe batayobewe abari bahicaye – canke mbere nubu bakihicaye?? Vyagenze gute????
– Amanyanga muri za ECOSAT: ni DD yajaganije irya n’amahera ikora n’ibidakorwa mu kwiba??
– ENS; Ecole Normale Supérieure du Burundi: Karya « karuri » bubatse ubwambere avec un budget « extravagamment pharamineux » bari aba DD?? Dans quel coin étiez-vous cachés avec nos amis « philanthropes » ???
– Huilerie de Rumonge: Ko itigeze yunguka « na rimwe » yamye ikora à perte depuis sa création, sauf il y’a 3 ou 4 ans, vyagenze gute?? Mwari mwinyegeje he ko nubu mutarabona ko habaye ubunyonyezi??
– Port de Bujumbura: Amahera yinjije yaroye he ko iri mu za nyuma zitigeze zisanurwa zisa n’aho umworo yanikiye?? Sa gestion d’ hier ne vous dit rien du tout ???
DIVERS:
– EFFORT DE GUERRE: DD niyo yayitoza sur des barrières erigées à chaque 100m, utayatanze
ugaca ugenda ubutakigaruka?
– LA « fameuse » CARTE D’ IDENTITÉ: Ko amahera yatangwa « ku nkoni » baje muhira kuyatora bakayabura waca umenya iyo urara, kuva ku mwana yari afise 15 ans ico gihe, iyo karangamutu wewe niyo woba ukoresha? Ko ataco ubivugako iyo utanga critiques négativistes? Nizera ko wayironse wewe. Ko utadukebura natwe ngo utwereke iyo Bureau iyitanga ???
Nawe reka ngeze ngaho, ivyo wibuka si bike vous pouvez me compléter avec AU MOINS 100 cas de malversation « terriblement handicapantes » perpétrées avant les DD, sous « les yeux d’ange » de notre très, très, très démocratique société civile soigneusement équilibrée, Socio-politico-éthniquement.
Ndaciye ku mayange !!!
Babwire babwire mutama, urabona!
Ahubwo uwobumviriza yogira ngo Uburundi bufise ingorane butigeze bugira, kandi twese tuzi aho twavuye naho tugeze uno musi. Kubona gusa baja ngaho ata kindi bakora atari ugutyoza Leta ni icemezo ko twateye intambwe nini mu bwisanzure.
On ne peut pas nier l’existence de defis enormes auxquels fait face le pays aujourd’hui, neanmoins seuls les nostalgiques regretteront ce « beau vieux temps » où les opprimes et les laisses-pour-compte mourraient à petit feu sous le silence complice de certains de ces donneurs de lecons.
Voilà des gens qui se disent defenseurs de tout et de rien, mais qui sont en dephasage total avec la pulation qu’ils se vantent de defendre. Ayez aumoins l’humilite de reconnaitre la volonte du peuple et, à travers leurs representants, lui afficher un minimum de respect.
Pourquoi refuser que la société civile est penchante. Le reportage de la RPA sur les massacres de l’université du Burundi en dit long, la fameuse Domitile KIRAMVU n’a pas osé prononcer le massacre des Hutu de l’université du Burundi et à dit le massacre interethnique à l’université du Burundi. Pensez-vous qu’il s’agit d’une simple omission ou un refus exprès de le dire. Le FOCODE de Pacifique NININAHAZWE a sorti de son silence par un jeune Hutu qui se targe d’être figurant vice Président pour montrer à l’opinion l’équilibre éthinique pour s’opposer haut et fort à la célébration de cette journée de triste mémoire alors que d’autres journées semblables ont été célébrées mais aucune réaction n’a été entendue de la part de cette société dite civile.
Quant à Alexandre Niyungeko, on attend la commission vérité réconciliation pour mettre à nu son passé à l’université du Burundi et surtout en période de crise. Meme chose que la fameuse Gertrude KAZOVIYO.
Donc au final, ils se cachent derrière cet emprisonnement du pion Pierre claver MBONIMPA pour dissimiler leurs objectifs de renverser le pouvoir en invitant la communauté internationale de ne pas supporter le Burundi.
La gestion des fonds des bailleurs par cette société politique et civile est aussi désastreuse que celle du gouvernement dont ils se battent pour partager le butin. C’est le bas peuple qui en pâtit alors que ces sois disant défenseurs des droits de l’homme se raccourent douce .
Qu’on ne trompe personne l’objectif de chacun de ces chefs d’orchestre du mensonge envers les blancs pour s’enrichir illicitement est bien connu.
Ndumiwe kweli nizi commentaires zaba minani nabandi bafise ivyiyunviro nkawe, ariko nibaza kurivyo bavuga hazovamwo inyishu y’IMANA, nibaza ko boreka guhagarara kubugaba kuko iyo bavuga amajambo nkayo kuri mutama MBONIMPA birababaj, baca bibagira ico yamariy agateka kabarundi, kandi murabo nyene birashoboka ko harabo yavugiy canke azobavugira. Akanwa gak rero
Franchement, cette photo trahit la composition sociale (j’évite de dire ethnique !) de nos organisations qui se veulent «civiles». Quel amour pour notre Mbonimpa !? Moi j’y vois plus un combat de peur de perdre un pion que celui de défendre un «défendeur» d’autres droits. Désolé !
Je le dis bien et je le répète, abo bantu si ukubanka ntaco dupfa. Aho basoroma siho nsoroma kandi ntatongo dusangiye. Mais, tant que ivyo mwita « société civile » bizoba biboneka ko ari ubwoko bumwe, on va interpréter que, à tort ou à raison, leurs actions sont politiques.
EX. Benshi bariho kuri Buyoya na Uprona ariko ntaco bavuga. (None Uprona na Buyoya burya nibo bari bubahiriza agateka ka zina muntu gusumba ubu?).
Au lieu de me taxer d’extrêmiste, je vous conseillerai de changer la configuration du visage de votre « société » qui a tout sauf rien de « civile »! Dites-le aux autres, moi je trouve que c’est plutôt votre manière de faire la politique « autrement ».
Minani,
Wewe ushira imbere ubwoko gusa muri argument zawe, ubwo ntiwosubira kwishure? En termes ethniques, quelle lecon Nkurunziza peut-il donner? N’est-ce pas que son parti a limoge le peu de tutsis-garcons de course des que Radjabu avaie ete loge a Mpimba? Mbonimpa, Rupfiri sont de quelle ethnies? Cette facon denier l’autre aura ete l’une des strategies orchestrees par Havyarimana.
Mbega Minani we,
Umuntu akora ico ashaka atawukimuhatiyeko. Mbega aho woja mu buzi butandukanye ugasanga hariyo mama wanje abahutu gusa woca ureka gusaba ikikujanye? Waragiye muri iyo société civile barakwankira kukwakira, canke n’uko uzi ko badahemba agahera? Mbega amahera baronka ko ari ayo gutabara abo mu bwoko bwose, aho ntiwosanga urimwo canke abawe! Reka reka sha kuba mugarukana ivyo, kandi abantu nkawe nibo bamye bakwega intambara! N’ubu naho mwiharije igihugu uracavuga iki canke mushaka (mugabo nibaza ko muri bake bibaza nkawe) ntihagire uwundi akora ishirahamwe naho ryoba iry’umuryango wiwe!
Mbega woja kw’isoko mu mugamba ugasanga data wanje ririmwo abatutsi woca ureka gusuma ngo nta muhutu uhasanze!
Yayyaayayayayayaya!!!!!!
We wiyita Tonton, reka kubesha abarundi.
Yaco uryagagura Minani ngo ni uko avuze ko Société Civile ari iyo abatutsi. Ni ukuri nk’ukurima.
Mbere umuhutu yarimwo akomeye muri iyo Société Civile y’abatutsi yari PC Mbonimpa, none abatutsi barongowe na Pacifique baraye bamuteze umutego none abarizwa mu mpimba.
Abatutsi mwaramenyereye kubesha no gukamisha abinyoma, yamara muriko murahinyuka.
Ivyo navyo uriko urabesha ngo abari muri Société Civile ngo ntibahembwa ni ukubesha. Barahembwa nyene mbere amakuru ansumira avuga ko iri rementanya ry’ivyerekeye Imbonerakure ryabazaniye amafaranga menshi. Nimba rero PC Mbonimpa ari mu mpimba ariko aravunda, abo batutsi bo muri société civile nka Pacifique bo amafaranga bariko baregeranya.
Ibi bariko babesha abarundi ngo bariko baharanira ifungurwa rya PC Mbonimpa kandi tuzi ko aribo bamuteze umutego ni ikinyoma. Bariko bifashisha irifungwa ryiwe kugira biyegeranirize amahera. Ukwo amara imisi myinshi mu gasho nikwo begeranya amahera menshi.
Ahubwo Leta yoraba ikamurekura ningoga kuko yahenzwe n’abatutsi.
Benewacu batutsi iyo buba ubwumwe bwari ikindi
Ico nibaza nuko abahanzwe ningorane ziri muburundi bari mubwoko bwose. Abagira commentaire ngaha ashobora kuba batabona ivyo bavuga aho bishika. Ariko nibazako umuntu afatumwanya wogusoma mbere akandika comments abafise ubwenge bukwiye. Nitwaba twifuzako igihugu cuburundi umuntu aryama akingangura arukwo itiro riheze atavyuwe nubwoba canke namasasu, dukwiye kumenya ko amacakubiri atakibanza agifise. Nta mututsi azogiramahoro umuhutu agowe et vice versa. Iyo societe civile niyaba arabatutsi ariko ikaba ivuga vyo mwoyireka igakora mukayishigikira. Ariko none mbonimpa numututsi vraiment. Ikindi naco kuvakera abari kuntwaro bagacinyiza abantu ntibiyunvira ko un jour bazohava. Nonubu barihe bafisiki? Sinari nifuzako twokwama muriyo. Cercle vicieux. Nimuze tuze turavuga ibintu ukwo biri naho yoba arimwene nyoko atwaye nabi umuvuge kuko ejo ahavuye nawe uzokwunva umengo murajanye. Ibuka ya ndirimbo uti nakamanyu kumutsima gusa. Rero nibazako tubuze kubadutwara ikintu citwa legacy. Ntibiyunvirabati ndahavuye izina ryanje rizovugwa gute. Ariko rero twebwe tutarimwo nimuze tureke kubakamira mucoze.ikibi tukivuge nacane cane tugwanire amategeko atugenga.
Les monsieurs de la societete civile, vos financiers vous trompent, Eux pour ne pas se salir les mains, ils agissent dans l’ombre et vous poussent a la faute jusqu’a cracher sur les elus du peuples et les institutions de la republique et vous le faites au nom de l’exercice des droits de lhomme. Appliquer le pluralisme au sein de vos organisations pour que vous ayez un minimum de credibilite. Il faut refuser de vous mettre au service des imperialistes mondialistes qui ne cherchent qu’a exclavagiser le continent noir.
A Paix & Minani.
None ga mwabagabo, le Flacon 50, le pétrole nigérian, les cahiers ougandais, la menace d’assassinat envers Rukara par un « groupe de corrompus… », amanyanga muma minerais, le record dans les expulsions de diplomates des organismes internationaux, les différents marchés publics et j’en passe, none ivyo vyose ni société civile yabikoze ? Vous ne pouvez pas cacher le soleil avec votre petit doigt.
Nivyo kweri ivyo uvuga hari ubunyonyezi burengeje muri reta. Naho yoba ari mwenewacu ari kuntwaro ndagushigikiye malversation yo muri kino gihe irarengeje. Mais, ce n’est pas la raison yo kwiheka inyuma y’umuntu yafashwe yagirizwa irementanya ngo utere imigumuko. Mbega ninde atibuka ama villes mortes ya 1994? Imigumuko itanguye hari uwuzi ingene bigenda? Mwabonye iki le 08 mars?
Abo bagabo bikika inyuma ya Société civile kugira bagire manifestation qui vise la Révolution!!! Nibatshwe bate noneho murabona ko mubihugu vyose habaye ces Revolution ntanahamwe hari amahoro (Libye, Egypte, Tunisie, Syrie,…..). Ntibitwaze Mbonimpa urya ariko azira akanywa kiwe kabi ko kwita ikiziga umuntu akiriho. Ayo ma révolution nayo nibaje hirya » Uwuzotanguza intambara izohera murugo iwe iherere murugo iwe »
ce minani est un pur extremiste
La vérité blesse mon cher. Si tu es blessé, patience. Je l’ai dit, libre de corps et d’esprit. Tant que ce que vous appelez « société civile » sera composée d’une seule ethnie, elle court le risque d’être incivique, avec une vision unidimensionnelle!
Un extrémiste parce qu’il dit la vérité? Komera sha Minani
Pourquoi ne pas l’appeler « societe plitique » puisqu’elle s’interesse qu’à la politique?
La société civile et les médias affiliées, vous êtes vraiment décidés à en découdre avec la paix au Burundi. Un observateur avisé est étonné de voir que chaque semaine vous inventez une situation pour mettre en mal la paix au Burundi. Pour cet esprit inventif, chapeau. Seulement vous êtes ingénieux dans le négatif.
J’aimerais vous voir un jour utiliser votre ingéniosité pour le développement du Burundi. On souhaiterait vous voir en train de construire quelque chose de bien. Pauvre des Burundais!
Uwo muntu yitwa minani ariko avuga iki?
Hatari umuhutu ntakuri kuhaba?
Ikindi kibazo uwo yitwa minani. Ubuhutu bwabo canke ubututsi bwabo ubupimira he? Wabafashe amaraso urabona ko ata muhutu arimwo canke wabapimishije amaso yamacakubiri.
None harya EDOUARD NDUWIMANA AFISE UBWOKO UBUHE!!!
Minani niba abuzi abutubwire!!!
Edouard ni umututsi turabizi. Mais ingene akora we ari muri politike c’est clair. Donc nimba wemeza ko iyo « société civile » nayo ikora nk’apa nyepolititke, mwenayo ni ukuvuga ko mutumva ce qu’est la véritable société civile.
en réalite il nya pas de manifestation pour supporter bonimpa victime de leur piege,ils veulent accomplir leur plan de mettre le burundi dans le chaos qui conduira le pays vers la guerre ces gens se sont enrichi pendant la guerre ils ne peuvent aimer la paix
@Minani
Igitwenza nuko bariko ba gwanira umuhutu!! iyo raisonement yawe urunva ko ataho ihagaze.
Je parie que parmi ces gens qu’on voit sur la photo, il n’y a pas un seul hutu! Comment voulez-vous alors que vos propos et votre bonne foi soient considérés comme crédibles dans un pays comme le Burundi miné par des conflits ethniques? Tant que votre « société civile » aura l’image tutsisante, elle sera toujours considérée comme un rejeton de l’Uprona et votre bonne foi concernant une action dénonçant les bévues d’un pouvoir dit « hutu » sera toujours mise en doute.
Iwacu,
Pourquoi vous avez laissé passer ce commentaire de MINANI, est ce que ce commentaire est digne dans l’état actuel des choses? Mr MINANI, j’ignore qui tu es, mais sache que si c’était toi qui es à la place de Mbonimpa tu ne dirais pas cela!!! Votre tête ethnique n’as pas de couverture dans le cas! je penses qu’il faut juger ce que les gens font au lieu de les juger par leur apparence que tu ne connais même pas!
Au NOM de la liberté d’expression le commentaire est passé. C’est bien une vérité qui blesse, mais la faute à qui ? A celui qui l’a dite ou à ceux qui l’ont faite ?
Je suis convaincu que dans cette manifestation, il n’y a point d’amour pour Mbonimpa. Il ya d’autres visions. C’est un deal pour les financements c’est tout. Ukuri nzokuvuga ushaka anyanke!
@ KARIKUNZIRA
Il est vrai que, parfois, la vérité pique … ! Minani a dit la vérité crue; ce qui, visiblement, affecte ta façon de voir les choses. Cambu ca wawundi « Abarundi turazinanyi !». Abo ba « Muyomba» bacu bari bakwiye ku recruta de «nouveaux visages» pour tenter d’augmenter leur crédibilité … vyonabafasha kuronka abo bikorako iyo hagize uwo bigora nkuko bimeze ubu.
« vyonabagasha kuronka abo bikorako ». Ivyo nivyo vyishe igihugu: ntibikenewe kwikpra kubantu,menyera kwikora kumategeko. Hanyuma gishasha muma commentaires,womengo ni duel yokwifatanira mugahanga! Virulence y,amacakubiri yagiye ahabona cane; ivyo ntaco bizofasha igihugu.ukuri ni kumwe!
Pourquoi tu veux influencer le journal Iwacu? Mais tu ne le pourras pas! Car Iwacu est le seul medium des professionnels qu’on a la chance d’avoir au Burundi. Par ailleurs, hari uwo natutse? Hari uwo nabesheye? Pour prouver ko ndi extrêmiste, mpinyuza umbwire abahutu barimwo muri barya bantu tubona kw’ifoto! Ukaba utabazi, hora kuko muri barya 6 ubona jewe ndazimwo 5. Ne penses pas que je dis du n’importe quoi! Ushaka unyanke, mu Kirundi bavuga ngo « Uta ingoma nti uta ico yavuze »! Mwoshaka mwohindura configuration de ce que vous appelez « société civile ». Il en va pour votre intérêt car d’ici peu, mukabandanya mukora ukwo muri, muzokwumvirizwa nabake kuko uko iminsi igenda niko babahinyura!
Ayo mafoto yateye ingorane bamwebamwe! Ariko zirya foto sizo zerekana cane icumuntu ari;ahubwo canecane ivyo twandika! Montre moi comment tu ecris,je te dirais qui tu es! Twikebuke rero!
@KARIKUNZIRA : MERCI.
« un seul hutu », «l’image tutsisante », « un rejeton de l’Uprona », « pouvoir dit « hutu » » et j’en passe … Les commentaires de ce @MINANI n’ont rien à envier aux propos génocidaires du « journal » KANGURA. Il n’a qu’une lecture ETHNIQUE de la complexe question burundaise. Ceci doit d’urgence cesser. Je le répète : OUI pour la liberté d’expression, NON aux messages GLOBALISANTS et appelant à la haine de l’autre. Si la plupart d’entre nous se garde de tout voir/interpréter en termes Hutu-Tutsi, ce n’est pas parce que nous en sommes incapables mais simplement pour éviter ces messages DIVISIONNISTES et INCENDIAIRES et surtout potentiellement DANGEREUX. Notre HISTOIRE ensanglantée, faite de massacres et génocides, m’est témoin. Nous savons ce qu’être taxé de tel ou tel a causé aux nôtres. Pour mon histoire personnelle (et de beaucoup d’autres qui commentent ici), nous savons qu’à appartenir à tel groupe fut une CONDAMNATION à une mort certaine pour d‘innombrables innocents. Allons-nous continuer à lancer à la figure des gens qu’ils agissent de telle ou telle façon simplement parce qu’ils sont TUTSI ou HUTU ? et IWACU, au nom de je ne sais quelle liberté d’expression, continuera à laisser passer ce type d’invectives ??? mortifères rappelons-le encore une fois dans le contexte de notre sous-région. Un commentaire qui ne se focalise que sur l’origine TUTSI ou HUTU et qui ignore le contenu du message a-t-il vraiment sa place sur cette plateforme ??? Qu’attendez-vous pour nous épargner ce type de commentaires ?
Et que ferez-vous DEMAIN, quand d’autres (ou les mêmes) se mettront à appeler à se lever comme un seul homme et défendre la nation contre « ces gens qui se sont enrichi pendant la guerre » et qui « ne peuvent aimer la paix » et d’empêcher : « leur plan de mettre le burundi dans le chaos qui conduira le pays vers la guerre ». Tous ces mots entre guillemets sont signés « bigirimana saidi », un autre commentaire qu’IWACU n’a pas jugé bon de censurer/modérer.
Les journaux ont intérêt à prendre leur responsabilité avant qu’il ne soit TROP TARD sinon, nous courrons le grand danger que des cerveaux malades nous endeuillent.
On peut dénoncer/critiquer les prises de position des uns et des autres sans tout ramener au fait qu’ils soient nés TUTSI ou HUTU qui, au demeurant, n’est pas un choix et, je l’espère au moins, n’est pas non plus un péché.
TUGIRE AMAHORO.
Quoi qu’il en soit, que MINANI soit taxé d’extrémiste à tort ou à raison, le constat est que son point de vue est largement partagé, si on analyse les commentaires qui en sont suivis. Constatez quand même que de tous ceux-là qui s’insurgent contre l’analyse, personne ne dément ou prouve le contraire de ce qui est dit, ce qui prouve que c’est la vérité. Seulement, il s’agit de ce genre de vérité que les gens n’aiment pas qu’elle soit rendue publique.
Extrémiste ou pas donc, moi je dis qu’en politique comme en société civile, tant qu’on se réduit à l’ethnie, on court le risque de ne pas être objectif. Avec une vison monotone et unidimensionnelle de la situation. Même quand vous dites la vérité, vous risquez de ne pas être compris.
Tant que l´on parlera d´ethnie, en place de parler d´UN peuple, la discorde continura à régner.